Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19

Print Drukuj

Zgodnie z art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.)  Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Płocku ogłasza nabór Wniosków o Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku spadku obrotów gospodarczych  w następstwie wystąpienia COVID-19 dla przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników.

Wnioski można składać w terminie: 15.04.2020 r. – 28.04.2020 r.

Przeczytaj – zanim wypełnisz wniosek

  1. Gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca składa do Powiatowego Urzędu Pracy w Płocku jeśli prowadzi działalność gospodarczą na terenie powiatu płockiego. (nie mylić z siedzibą)

  1. Kto może skorzystać z dofinansowania?

Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może być przyznane  jedynie przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną niezatrudniającemu pracowników prowadzącemu działalność gospodarczą, która podlega wpisowi do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  1. Czy osoba samozatrudniona, która stara się o otrzymanie zwolnienia ze składek ZUS może jednocześnie starać się o dofinansowanie dla samozatrudnionych z Urzędu Pracy?

Dofinansowanie, o którym mowa w art. 15zzc może być przyznane przedsiębiorcy, który uzyska zwolnienie ze składek ZUS, o którym mowa w art. 31zo ustawy. Jeśli przedsiębiorca został zwolniony ze składek ZUS – nie stanowią one części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jednocześnie przy dofinansowaniu, to przedsiębiorca wybiera, na jaką część prowadzenia działalności przeznacza dofinansowanie i nie ma obowiązku sprawozdawczości przy tej usłudze.

  1. Czy dofinansowanie, o którym 15 zzc może być przyznane wnioskodawcy, który zawiesił prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Aby ubiegać się o wsparcie w art. 15 zzc przedsiębiorca musi mieć aktywną działalność gospodarczą. Dodatkowo okres, który został uwzględniony do obliczenia spadku obrotów (zarówno w 2020 r. jak i 2019 r.), musi być w czasie, gdy działalność była aktywna.
Wyjaśnienie:
 •    W przypadku dofinansowania, o którym mowa w art. 15 zzc działalność musi być aktywna na czas otrzymywania wsparcia oraz po zakończeniu jego otrzymywania – przez okres równy temu okresowi.
•     Celem tych instrumentów jest zniwelowanie skutków covid-19, jeśli działalność była zawieszona (w okresie wykorzystanym do obliczenia spadku obrotów), spadek obrotów nie mógł nastąpić w wyniku covid-19.
 
UWAGA!! Wniosek musi być kompletny, wypełnione muszą być wszystkie pozycje, składany w formie papierowej wraz z załącznikami musi być podpisany we wskazanych miejscach. 
 
Oświadczenia
 
Oświadczenia we wnioskach są składane przez przedsiębiorcę pod rygorem odpowiedzialności karnej, za składanie fałszywych oświadczeń, w brzmieniu: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Szczegółowe informacje o formie wsparcia wraz z odpowiednimi drukami
Szczegółowe informacje dotyczące tej formy wsparcia, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie:

 https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie

Prawidłowo wypełnione i podpisane  dokumenty należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Płocku w niżej wybrany sposób:

  1. elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie www.praca.gov.pl

  2. elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego na adres: sekretariat@pupplock.pl

  3. składając w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do oznaczonego miejsca  na dokumenty znajdującej się wewnątrz siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Płocku, ul. Kostrogaj 1

  4. przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowy Urząd Pracy w Płocku ul. Kostrogaj 1, 09-402 Płock.

WAŻNE!
Przed wypełnieniem i złożeniem wniosku należy zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników".
Szczegółowych informacji na temat tej formy wsparcia  udziela:
 
Pani Joanna Grzelak tel: 24– 267-46-73 ; e-mail: joanna.grzelak@pupplock.pl
Pani Katarzyna Śliwińska tel: 24-267-46-73; e-mail: katarzyna.sliwinska@pupplock.pl

Wzór umowy wraz z załącznikami oraz zasadami udzielania dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 znajdują się pod poniższym linkiem:
 

https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie

 

Informacje o publikacji dokumentu