Powiatowy Urząd Pracy w Płocku rozpoczyna realizację projektu pilotażowego pt. „MAMY działamy!!!", którego celem jest aktywizacja zawodowa 30 kobiet zarejestrowanych w PUP w Płocku, które z różnych przyczyn nie powróciły na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem / wychowaniem dziecka, posiadające co najmniej jedno dziecko do 8 roku życia. Projekt pilotażowy „Mamy działamy!!!" realizowany jest w ramach naboru pt. „Stabilna praca – silna rodzina" ogłoszonego i finansowanego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
Realizacja projektu „MAMY działamy!!!" umożliwi testowanie innowacyjnych narzędzi służących zwiększaniu aktywności, samodzielności i mobilności kobiet, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka. W trakcie realizacji projektu stosowane będą nowe formy wsparcia, które nie są obecnie standardowo stosowane przez publiczne służby zatrudnienia.
W RAMACH PROJEKTU KANDYDATKI BĘDĄ MOGŁY SKORZYSTAĆ Z:
- programu „staż MAMA" - skierowanego jest do kobiet nie posiadających doświadczenia zawodowego związanego w danym zawodzie, które z różnych przyczyn nie mogą/nie chcą powrócić do aktywności zawodowej w pełnym wymiarze czasu pracy. Program zakłada organizację staży w formule elastycznej w wymiarze odpowiadającym 1/2 etatu dla pracowników, przewidzianych na okres do 6 miesięcy.
- programu „zatrudnienie MAMA", który skierowany jest do kobiet silnie zmotywowanych i gotowych do powrotu na rynek pracy w pełnym wymiarze czasu pracy. Program zakłada organizację zatrudnienia refundowanego w formule elastycznej na okres do 6 miesięcy.
- narzędzi wspierających:
- bonu „start+" – wypłacanego jednorazowo, przed rozpoczęciem wsparcia głównego, przeznaczony na zaspokojenie potrzeb związanych z podjęciem pracy np. wizyta u fryzjera, kosmetyczki, zakup ubrania;
- bonu „mobilność+" – wypłacanego przez okres do 6 miesięcy na pokrycie kosztów transportu zarówno do miejsca odbywania danej formy jak i np. dojazdu po dziecko;
- bonu „opieka+" - wypłacanego przez okres do 6 miesięcy na pokrycie kosztów opieki nad dzieckiem do lat 8 w czasie odbywania danej formy przez uczestniczkę projektu pilotażowego (np. zatrudnienie opiekunki, zapewnienie miejsca w żłobku/przedszkolu/klubie malucha itp.).
ORGANIZATOR BIORĄCY UDZIAŁ W PROGRAMIE OTRZYMA:
- pomoc w znalezieniu odpowiedniego pracownika;
- możliwość organizacji miejsca stażu;
- wsparcie w zatrudnieniu osoby bezrobotnej w ramach zatrudnienia refundowanego;
- bonus za zatrudnienie – jednorazowa premia dla organizatora danej formy wsparcia.
Wartość projektu pilotażowego to 599 460,00 zł. Działania realizowane w ramach przedsięwzięcia finansowane są ze środków Funduszu Pracy.
Szczegółowe informacje można uzyskać:
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płocku pod nr tel.: (24) 267-46-60
lub na stronie internetowej plock.praca.gov.pl
Realizowane nabory:
31.01.2022r. -nabór dla Uczestniczek do projektu pilotażowego pn. „MAMY działamy!!!"
31.01.2022r. - nabór dla Uczestniczek do projektu pilotażowego pn. „MAMY działamy!!!"
15.02.2022r. - nabór dla Uczestniczek do programu „zatrudnienie MAMA"
15.02.2022r. - nabór dla Organizatorów programu „zatrudnienie MAMA"
15.04.2022r. - zamknięcia naboru dla Uczestniczek do programu „zatrudnienie MAMA"
15.04.2022r. - zamknięcia naboru dla Organizatorów do programu „zatrudnienie MAMA"
Wnioski o "Bonus za zatrudnienie":
31.01.2022r. -nabór dla Uczestniczek do projektu pilotażowego pn. „MAMY działamy!!!"
31.01.2022r. - nabór dla Uczestniczek do projektu pilotażowego pn. „MAMY działamy!!!"
15.02.2022r. - nabór dla Uczestniczek do programu „zatrudnienie MAMA"
15.02.2022r. - nabór dla Organizatorów programu „zatrudnienie MAMA"
15.04.2022r. - zamknięcia naboru dla Uczestniczek do programu „zatrudnienie MAMA"
15.04.2022r. - zamknięcia naboru dla Organizatorów do programu „zatrudnienie MAMA"
Wnioski o "Bonus za zatrudnienie":
1. Wniosek o bonus staż MAMA
2. Wniosek o bonus zatrudnienie MAMA
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę