Grupowe porady zawodowe w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płocku

Print Drukuj
W dniu 25.11.2019r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płocku doradcy zawodowi Aneta Gralicka i Edyta Cichocka przeprowadzili grupową poradę zawodową dla  osób bezrobotnych odnośnie pomocy w skutecznym i aktywnym poszukiwaniu pracy dla  osób bezrobotnych.
Główny celem spotkania było przygotowanie uczestników do zaistnienia na rynku pracy oraz samodzielnego i skutecznego poszukiwania pracy. Pobudzenie ich aktywności zawodowej poprzez uświadomienie znaczenia roli pracy w życiu człowieka a także wyposażenie w umiejętności praktyczne, wynikające z tematyki spotkania. Cel realizowano poprzez przekazanie uczestnikom informacji i  nabycie praktycznych umiejętności z zakresu następujących tematów:
  • Wartość pracy (analiza niepowodzeń w poszukiwaniu pracy),
  • Sytuacja na rynku pracy ( przyczyny, struktura, wymagania pracodawców, oferty pracy),
  • Metody poszukiwania pracy w tym szczególny nacisk położono na rozmowę kwalifikacyjną
 
Celem zajęć pt.: „ROZMOWA KWALIFIKACYJNA „ było
 
  • Zapoznanie się z terminem „rozmowa kwalifikacyjna"
  • Zapoznanie się z trudnymi pytaniami podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przygotowanie bezrobotnych do odpowiedniego zachowania się podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości
  • Poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej
 
Program grupowej porady obejmował następujące zagadnienia:
  • Pojęcia rozmowy kwalifikacyjnej i autoprezentacji
  • Wskazówki jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej
  • Etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • Pytania zadawane przez pracodawcę podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Błędy popełniane podczas rozmowy z pracodawcą
  • Praktyczne porady, jak zachować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej
 
W spotkaniu uczestniczyły Urszula Wojtalewicz i Alicja Drożdż z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Płocku w Filii WUP w Płocku, które omówiły zadania realizowane w CIiPKZ oraz zachęcały do korzystania z usług Centrum.
 
Zebranym przekazano ulotki, broszury i inne dostępne materiały dotyczące poruszanej tematyki.
 
 
&imagePreview=1

002

&imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu