INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW – NOWE OBOWIĄZKI ZWIĄZANE Z PUBLIKACJĄ OFERT PRACY

Print Drukuj

Uprzejmie informujemy, że 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która została ogłoszona  w Dzienniku Ustaw z 12 maja 2025r. poz. 620. W/w ustawa wprowadzi  nowe zasady zgłaszania ofert pracy do publicznych urzędów pracy.

Kluczowe zmiany:

  • Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy, obowiązek zgłaszania ofert pracy do ePracy dotyczy podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:

 1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

  • Zgłoszenia będą realizowane elektronicznie przez formularz dostępny na www.praca.gov.pl.
  • Wymagane będzie założenie konta pracodawcy, które można utworzyć przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
  • Po zgłoszeniu oferty, wskazany PUP wiodący dokona jej weryfikacji i publikacji w bazie ePraca.

Zalecenie: Prosimy o wcześniejsze założenie konta pracodawcy w systemie praca.gov.pl, co pozwoli na sprawne wdrożenie nowych obowiązków.

Informacje o publikacji dokumentu